AUTOKLASTR posiluje spolupráci mezi školami a průmyslem: Inspirativní příběh z Česko-polské hranice

AUTOKLASTR ve spolupráci se svými partnery, připravil studijní návštěvu a exkurzi pro české a polské studenty středních škol, což významně přispělo k posílení jejich zájmu o techniku i mezinárodní spolupráci.
AUTOKLASTR, člen Národní klastrové asociace, opět dokazuje důležitost vzdělávání v oblasti automotive, a to využíváním zahraničních kontaktů a spoluprací. Autoklastr tak plní své poslání v oblasti rozvoje lidského potenciálu.
AUTOKLASTR zorganizoval studijní návštěvu českých studentů v polském regionu Rzeszów a pro polské studenty připravil speciální program v Moravskoslezském regionu. Vrcholem připraveného programu byla exkurze v závodě Tatra, kde si studenti vyzkoušeli terénní speciály na testovacím polygonu. Tento zážitek posílil zájem studentů o techniku a mezinárodní vazby mezi školami a podniky.
Díky spolupráci mezi klastrovými organizacemi AUTOKLASTR a EAA (East Automotive Alliance Tarnobrzeg), které jsou mimo jiné členy EACN (European Automotive Cluster Network), a s partnery Tatra Trucks, Vyšší odbornou školou a střední odbornou školou Kopřivnice, Superior Industries (americká firma se závodem ve Stalowa Wola) a Střední průmyslovou školou v Ležajsku v Polsku, vznikl úspěšný metodický materiál pro řízení spolupráce mezi odbornými školami a průmyslem a rozvoj duálního vzdělávání.
Tato praktická brožura, reflektující nejlepší praxi v obou regionech, je volně dostupná a je součástí evropského projektu Erasmus+ "Model spolupráce mezi odbornými školami a průmyslovými organizacemi." Výsledná práce v podobě brožury byla prezentována na závěrečných akcích v Česku pro desítky účastníků z Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského kraje a také v Polsku.
Tato spolupráce dokazuje důležitost podpory technického vzdělávání a ukazuje, jak lze úspěšně rozvinout spolupráci škol a firem (duální vzdělávání) i bez podpory v legislativě, která zatím chybí. Firmy díky tomu získávají více kvalifikovaných zaměstnanců s ukončeným středoškolským vzděláním a zároveň rychlejší adaptaci nových pracovníků do procesů firmy.
Tento úspěšný model spolupráce je inspirací pro další regiony, které chtějí posílit technické vzdělávání a nabídnout studentům reálné příležitosti.