Modus | Home page

APIL potvrzuje smysl své činnosti a podporuje spolupráci svých členů pro integraci technologických řešení pro logistiku

Novinka

Asociace pro inovace v logistice (APIL) podpořila myšlenku spolupráce svých členů a pod vedením KVADOS Group jako generálního dodavatele při významné transformaci provozu na automatizaci a implementaci autonomních robotů včetně řídící vrstvy myFABER® WES pro projekt pro koncového zákazníka SENCO Příbram.


APIL, člen Národní klastrové asociace, která propojuje významné dodavatele technologií pro logistiku s cílem připravit a integrovat inovativní, ověřená a vzájemně kompatibilní řešení. Od svého založení v roce 2021 sdružila asociace již 22 členů a aktivně podporuje rozvoj technologických inovací v logistice.

 

Jedním z příkladů úspěšné spolupráce je projekt společnosti KVADOS Group, člena APIL, který pomohl firmě Senco Příbram spol. s.r.o. zásadně transformovat provoz na automatizaci a implementaci autonomních robotů včetně řídicí vrstvy myFABER® WES. Klíčovou součástí projektu byla implementace inovativního systému Hai Pick, jehož řešení je navrženo tak, aby maximalizovalo vertikalitu skladovacích prostor a zvýšilo efektivitu skladovacích a vyskladňovacích operací.

 

Model myFABER® HaiPick A42T byl vybrán pro jeho schopnost obsluhy specifických plastových přepravek a navigací v regálech s jednotnou výškou až do výšky 10 m. Tento systém byl doplněn o dvě pracovní stanice s dopravníky, které usnadňují plynulý a efektivní tok zboží ve skladu, a autonomní robot myFABER® Speedy pro manipulaci s KLT ve výrobě.

 

Výsledkem projektu  je strategické využití plochy 280 m² pro automatizaci,které vedlo k vytvoření 6 879 skladovacích míst pro KLT boxy. Proces příjmu zboží byl revolučně změněn tak, aby dosáhl průchodnosti přibližně více 60 přepravek za hodinu. Efektivita expedice se výrazně zvýšila, kdy cílová propustnost je 130 přepravek za hodinu. Celková efektivita procesů se zvýšila, což zahrnovalo optimalizaci příjmu nových produktů, doplňování, skladování a uvolňování přepravek do výroby a došlo také k plánovanému poklesu počtu pracovníků již o 5 z celkově plánovaných 8 již do 3 měsíců po nájezdu systému do produktivního provozu.

 

„Tento projekt je ukázkovým příkladem toho, o co v Asociaci pro inovace v logistice usilujeme.“ – Miroslav Hampel, předseda výkonné rady APIL.